вторник, 13 февраля 2018 г.

Основний план підготовки дитини до переказу

      Для правильного навчання дитини переказу можна порекомендувати кілька простих правил:
  •   Прочитавши текст, потрібно вибрати найголовніше.
  •   Далі потрібно повернутися в початок тексту і прочитати невелику його частину.
  •   Читаючи кожну з частин, слід задавати дитині питання про те, що було викладено, і що, на його думку, було найцікавішим.
  •   Для початку нехай відповідає одним реченням. Для дітей молодшого віку така задача не з легких, знадобиться батьківська допомога.
  •   При відповіді дитина не повинна відповідати дослівно.
  •   Тепер слід перейти до іншого не менш важливого етапу – складання плану. До кожної з частин потрібно придумати невеликий заголовок.
  •   З текстом можна попрацювати в ігровій формі. Кожне прочитане речення можна спробувати переказати своїми словами.
  •   Слідуючи таким алгоритмом, не складно зрозуміти, як навчити переказувати текст дитини. Після всього вище перерахованого залишається переказати текст, дотримуючись раніше складеним планом.
  •   Потрібно проявляти терпіння, а в кінці виконаної роботи обов'язково похвалити свого малюка.
Спробуємо переказати текст.

1.      Прочитай текст.

Чому Оля не зірвала квітки?

       Вранці першокласниця Оля йшла до школи. Біля дороги вона побачила ромашку. Яка красива квіт­ка! Оля хотіла зірвати квітку й понести її до школи.
         Та раптом побачила на пелюсточці краплинку роси. А в краплинці сонечко, блакитне небо, зелена нива…
     Задивилась дівчинка на краплинку роси й не зірва­ла квітки.
(47 слів)                    Василь Сухомлинський

2.      Підготуй докладний усний переказ за опорними словами та словосполученнями.

Вранці; біля дороги; яка красива; хотіла зірвати; по­бачила; сонечко; блакитне небо; зелена нива; не зірвала.

Комментариев нет:

Отправить комментарий